Skupina Open Rights povedala, že dôverná povaha transakcie nastolila otázky ochrany súkromia.
"To vyvoláva vážne obavy týkajúce sa využívania súkromných finančných údajov," povedal právny riaditeľ Myles Jackman.
"Spoločnosť Mastercard kompenzuje svojich klientov za údaje, ktoré poskytli spoločnosti Google za vlastný finančný zisk?"
Spoločnosť Google tvrdí, že všetky údaje sú anonymizované a že používatelia môžu zrušiť sledovanie reklamy tým, že vypnú kontrolu webu a aktivít aplikácií.
Testuje službu pre kupujúcich reklám v USA, ktorá ukazuje, ako digitálne reklamy ovplyvňujú výdavky v obchode.
Na svojej internetovej stránke spoločnosť tvrdí, že inzerenti, ktorí spĺňajú podmienky na používanie služby "riadenia predaja predajní", môžu zistiť, či zobrazenie kliknutia alebo videa na základe reklamy vedie k nákupu v obchode do 30 dní.
Spoločnosť Google uviedla, že služba bola skúšobným produktom v USA a bola dostupná iba určitým kupujúcim reklamy.
Spustil reklamný nástroj v roku 2017.
"Predtým, než sme v minulom roku spustili tento beta produkt, postavili sme novú technológiu šifrovania, ktorá zabraňuje spoločnosti Google aj našim partnerom prezerať informácie o osobných údajoch našich používateľov," uviedla spoločnosť vo vyhlásení.
"Nemáme prístup k žiadnym osobným informáciám z kreditných a debetných kariet našich partnerov, ani s našimi partnermi nedisponujeme žiadnymi osobnými informáciami." Mastercard povedal BBC, že ponúka svojim vlastným "službám merania médií" maloobchodníkom, v ktorých obchodník poskytuje informácie o reklamnej kampani a poskytuje údaje o výdaji počas trvania kampane.
"Obchodníkom a ich určeným poskytovateľom služieb poskytujeme iba trendy založené na agregovaných a anonymizovaných údajoch, ako je napríklad priemerná veľkosť leteniek obchodníka a objemy predaja," povedal hovorca.
"Neposkytujeme štatistické údaje, ktoré sledujú, zobrazujú reklamy, alebo dokonca merajú efektivitu reklám jednotlivých zákazníkov."