Čínske aerolinky chcú od Boeingu kompenzáciu

Air China, China Southern a China Eastern podali žiadosti o výplaty podľa štátnych správ v médiách.
 
Čínsky regulačný orgán bol prvý, kto zabral flotilu v dôsledku dvoch smrteľných havárií zahŕňajúcich lietadlá vyrobené v USA.

letadlo
 
Dodáva sa v predvečer stretnutia globálnych leteckých regulačných orgánov, ktoré poskytne aktualizáciu o problémových lietadlách.
 
Podľa správ čínske letecké spoločnosti požadujú odškodnenie za straty spôsobené uzemnenou flotilou, ako aj oneskorené dodávky lietadiel 737 Max.
 
Čína prevádzkuje najväčšiu flotilu lietadiel Boeing 737 Max a bola prvou krajinou, ktorá vyradila lietadlá z prevádzky po havárii Ethiopian Airlines 737 Max 8 v marci.
 
Katastrofa zabila všetkých 157 ľudí na palube. V októbri zahynulo 189 ľudí pri havárii Lion Air s rovnakým modelom. Boli príliš blízko pri zemi a potrebovali získať nadmorskú výšku. Keď sa však kapitán Yared Getachew pokúšal viesť nos Boeingu 737 smerom nahor, elektronický systém ho opäť nútil.
 
Obidve havárie boli spojené so systémom Maneuvering Characteristics Augmentation System, novým prvkom na lietadlách 737 Max, ktorý bol navrhnutý tak, aby zlepšil manipuláciu s prúdom a zastavil ho v príliš vysokom uhle.
 
Minulý týždeň Boeing povedal, že dokončil vývoj aktualizácie softvéru pre svoje lietadlá 737 Max.
 
Celá globálna flotila plánovačov 737 Max lietadla bola uzemnená už od marca a firma sa snaží dokázať, že je bezpečné vrátiť sa k oblohe.

boeing
 
Presun čínskych špičkových aerolínií hľadať náhradu prichádza pred tesne sledovaným summitom leteckých regulátorov v Texase vo štvrtok.
 
Americká Federálna letecká správa (FAA) má poskytnúť aktualizáciu o opravách softvéru Boeingu a novom pilotnom výcviku.
 
Na stretnutí v Texase sa zúčastní 57 agentúr z 33 krajín vrátane Číny, Francúzska, Nemecka a Spojeného kráľovstva, ako aj Európskej agentúry pre bezpečnosť letectva.
 
Nie je však jasné, či sa lietadlá vrátia do vzduchu pred koncom kritickej letnej sezóny.