Hovoriť o dôvere je ťažké v podnikaní. Keď vám kolega povie: „Neverím vám“, váš prvý inštinkt pravdepodobne reaguje obranne alebo agresívne a zriedka so zvedavosťou a otvorenosťou na pochopenie. Beriete „neverím vám“ ako útok na vašu postavu a na tvár vašej integrity. Dôvera je však základom silných, produktívnych vzťahov, tímov a organizácií, takže je nevyhnutné, aby ste sa dozvedeli, že ste nedôveryhodní.
Zrátané a podčiarknuté, vidíte ako dôveryhodný? A ako hovoríte o dôvere, bez toho, aby sa všetci dostali z formy?
1. „Všetko záleží na tom, ako sa pozeráme na veci a nie na to, ako sú sami v sebe.“ – Carl Jung. Ľudia majú veľmi odlišné štandardy pre posudzovanie, ak je niekto dôveryhodný. Pre niektorých ľudí je to všetko o plnení záväzkov. Urobil si, čo si povedal, že by si urobil? Ste zodpovedný za svoje výsledky? Pre iných je to o pravosti, zraniteľnosti a pripojení. Ukázali ste, že ste sa o ne starali? Boli ste otvorení a úprimní, kto ste? Odhalili ste o sebe niečo osobnejšie, čo preukázalo dôveru? A pre iných je to o lojalite a úprimnosti. Postavili ste sa za mňa, keď som nebol v okolí? Povedali ste o mne alebo ste mi povedali?
Ak chcete byť videný ako dôveryhodný od rôznych ľudí, ktorí môžu všetci definovať dôveru inak, máte nejakú prácu. Musíte pochopiť, čo dôveryhodné prostriedky pre dôležitých ľudí vo vašom živote a vašich kľúčových zainteresovaných strán v práci. Poznajte ich očakávania. Snažte sa vyhovieť ich potrebám. Môžete sa ich opýtať na nasledujúce otázky:
- Čo vám povie, že mi môžete veriť?
- Aký je najlepší spôsob, ako získať vašu dôveru?
- Ako ľudia strácajú dôveru?
- Ako by ste definovali úroveň dôvery medzi nami?
2. „Najlepší spôsob, ako zistiť, či niekto dôveruje, je dôverovať im.“–Ernest Hemingway. Ako chcete byť vnímaní ako dôveryhodní, ako tvrdo pracujete, kým ľudia zarábajú na vašej dôvere? Niektorí z nás okamžite dôverujú všetkým, hneď ako sa s nimi stretneme. Predpokladáme, že si zaslúžia našu dôveru, kým ju nezlomia. Niektorí z nás nikomu neveria, kým si ho nezískali. Ale akonáhle majú, majú neobmedzenú dôveru s nami. Premýšľajte o tom, ako rozširujete dôveru k ostatným a zabezpečujete, že nie je pre ostatných ťažké získať si dôveru v to, že bráni vytváraniu alebo napredovaniu vzťahov. Nepoužívajte ľudí „tajných testov“. Dajte im vedieť, čo očakávate a pomôžte im rýchlo vybudovať dôveru. V podnikaní často nemáme roky, ktoré by sme si mohli vychutnať v osobných vzťahoch, aby sme si pomaly vybudovali dôveru. Musíme tím rýchlo vytvoriť. Na dokončenie projektu máme 3 mesiace. Iní to vnímajú, keď ste nedôverčiví. Odcudzením dôvery môžete v skutočnosti vytvoriť ťažšiu cestu pre seba, aby ste mohli robiť veci v práci. Nenechajte ostatných nedôverovať tým, že ste nedôverčiví.