Naši starí rodičia si dodnes pamätajú, ako išli na celý deň k doktorovi a niekedy aj neúspešne. To, či lekár pracuje, sa nemali od koho dozvedieť, preto obetovali svoju prácu a rodinu a išli či už so sebou alebo dieťaťom na prehliadku. Dnes je to už iné. Telefonické kontaktovanie ambulancií a sestričiek, ktoré robia v tejto ordinácií je samozrejmosťou. Rovnako ako aj doprava a skrátenie času cestovania. Čo však je stále zaužívané, je nesmierna zaneprázdnenosť zdravotných sestier. Tie sa musia často venovať iným veciam, ako je nutné. Ich hlavnou náplňou práce na ambulanciách býva organizácia chodu bežného dňa.
- Aj keď je elektronické zdravotníctvo nezaužívané a mnohí špecialisti s ním nesúhlasia, erecept sa postupne dostáva do štandardnej zdravotnej starostlivosti, ktorá nám je poskytovaná. To však nie je všetko. Ďalší zdravotníci si čoraz viac uvedomujú, ako veľmi by sa dal zjednodušiť prístup pacienta ku ošetreniu.
- Nejeden mozog prišiel s nápadom, aby sa občania mohli objednávať na vyšetrenia skôr cez internet ako osobne alebo telefonicky. Dôvodom je zaneprázdnenosť sestričiek a zefektívnenie ich práce. Ani pacient nezaostáva v ich záujmoch. Cez elektronicky naplánované vyšetrenie je možné vyhnúť sa nepríjemným veciam, ako je ranné vstávanie na poradie.
- Ako to funguje v praxi? Základom je mať webovú stránku alebo portál, na ktorom sa ľudia môžu registrovať. Nie každý ordinujúci má na internete svoju adresu. Preto je to aj finančná investícia do budúcna. Dať spraviť web podľa predstáv je niekedy jednoduchšie, ako zamestnávať jedného človeka na viac. Samozrejmosťou by mala byť jednoduchosť a efektivita. Treba myslieť aj na starších, ktorí nemajú veľký vzťah k počítačom.
- Pacienti sa musia vo väčšine prípadov zaregistrovať. Udajú svoje meno spoločne s priezviskom a mailovú adresu. Kto by si nebol istý, môže požadovať aj rok či dátum narodenia. Po prihlásení sa človek zapíše na termín, ktorý mu vyhovuje. Zriedkakedy pri ňom nebýva samostatný časový úsek, ktorý predstavuje predpokladaný čas vyšetrenia. Máte už skúsenosti s týmto typom objednania?